BUTIK "SDÍLÍME S VÁMI LUXUS"
icoicoicoicoico
 
 
CS / EN
 
 
 

SKUTEČNÁ SOLINE

 
 

Beata Baníková

MAJITELKA RESTAURACE SOHO

Zakladatelka a majitelka restaurace SOHO, matka, partnerka a neuvěřitelně energická, noblesní žena, v jejíž blízkosti na vás dýchne klid a pohoda, přestože jako podnikatelka je v jednom kole. 

Jak jste věděla, že je ten správný čas pro otevření restaurace?

"Když jsem otevírala SOHO, nepřemýšlela jsem pragmaticky o čase,  pouze jsem hodně chtěla dělat něco co by mě bavilo a uživilo mně i moje děti. Ten pocit chtění byl tak silný, že zastínil veškeré pragmatické obchodní myšlenky."

Mít vlastní restauraci je velmi náročná práce. Kde a jak sbíráte energii...Odpočíváte vůbec?

"Naštěstí mně má práce baví a jsou dny , kdy i v práci odpočívám. Myslím, že jsem si vytvořili krásně a kultivované místo, ve kterém se dá i krásně odpočívat J. Jinak sportuji, , hraji golf, čtu knížky, trávím čas s rodinou."

Jaká je Vaše zkušenost jako žena podnikatelka v oblasti restauráterství? Má to své výhody i nevýhody?

"Osobně nevnímám ani výhody či nevýhody, jdu svojí cestou. Občas vnímám pohled na to , že tak velký podnik vlastní žena a úvahu o tom jaký muž mi ho vlastně postavil?!. O to víc jsem hrdá na to, že jsem to zvládla sama, protože  tak velké vlastní peníze jsem na začátku neměla. Možná mám jako žena větší cit pro detail a prostředí celého prostoru, záleží mi i na komunikaci podniku směrem k zákazníkovi úplně stejně jako by u nás seděl. To může být malou výhodou, jestli se to tak dá nazvat."

Co považujete za svou doposud největší zkušenost?

"Nemám ve svém životě největší zkušenost. Jsem hodně kreativní, empatický,  emotivní člověk a zároveň realista…to je trochu těžká kombinace, to někdy ukočírovat J. Životní zkušenosti kterými byl protkaný můj život od seznámení se s otcem mých dětí, narozením dětí, těžkými peripetiemi při brzkém rozvodu a událostmi které na to vše navazovali až po zhmotnění snu o vlastní samostatnosti …to je jedna velká zkušenost která ze mě udělala ženu vědomou si svého vlastního já, která se má ráda."

Jaká je Vaše rada pro začínající ženy - podnikatelky?

"Máme jako ženy neuvěřitelný dar empatie , smyslu pro detail, příroda nás obdařila darem nového  života, což nás dělá křehkými i silnými zároveň. Je důležité si tohoto daru být vědomy, zůstat hlavně ženami, nepasovat se do role muže i když ji mnohokrát v práci i běžném životě musíme zastávat. Síla ženské energie je dostatečně výrazný atribut, který může vést k obchodnímu úspěchu."

Byla Vaše cesta vždy hladká? Neměla jste někdy pocit , že to vzdáte?

"Samozřejmě a nejednou. Naštěstí nepanikařím dlouho, jsem založením optimista a naopak mně to nastartuje k tomu , s tímto pocitem něco udělat . To je fáze kdy dělám největší změny i posuny v práci."

Jsou ještě nějaké sny, které si toužíte splnit?

"já sním pořád, nežiju staticky a mám ráda růst. Na vánoce vydáváme svůj první časopis věnovaný naši klientele, ve spojení s našimi partnery, začínáme koncept SOHO night organizovaný jednou za měsíc, dokončujeme projekt asian pacific kuchyně, začátkem roku se chceme věnovat našemu boutique. Všechny pracovní sny jsou opřené o harmonii v partnerství, kterou mám u mého muže, o štěstí a úspěch mých dětí. A možná to bude znít jako klišé, nemám sny jenom na úrovni mé zahrádky, ale sním i o lepších vztazích mezi lidmi, o lepším růstu ve společnosti, o světě bez korupce a násilí."

Vaše logo je nezaměnitelné, skrývá se za ním nějaký příběh?

"Děkuji,  je za ním docela  obyčejný příběh. Četla jsem asi před 13 lety článek v Elle s Danielou Peštovou o jejím životě v NY na Manhattane, ve čtvrti SOHO. To slovo se mi tak líbilo a přišlo mi tak podivné že ho ještě nikdo v Čechách nepoužil, že jsem si ho nechala zaregistrovat. Byl to trošku složitější proces, protože je to oblast v NY i Londýně, takže jsme museli vymyslet nějaký přívlastek , kterým by registrace prošla. Tak vzniklo SOHO+ ( to plus bylo piktogram nahrazující písmeno „T“ – takže so HOT ). Samozřejmě jsme tím inspirovali mnoho podniku, bister a butiků, takže dnes SOHO potkáte skoro všude. Před rokem jsme se rozhodli pro upgrade celé značky, vybírali jsem na trhu někoho kdo vystihne kam míříme a objevili skvělou společnost Laceup na čele s Pavlem Mádlem, kteří nás inovovali do dnešní podoby. Je tam víc art a organických momentů, to je přesně cesta kam SOHO spěje…k lepšímu a zdravějšímu životnímu stylu, harmonii a kvalitě."

 

 


LEDEN 2016

FOTO: Helena Theunissen

Soho

 

Nahoru